vineri, 12 iunie 2009

Cameră cu vedere spre apus

un plâns tăcut, versul meu,
nu-i aşa?
de parcă sufletul îmi fusese sterilizat
am privit o clipă doar într-o lume tulbure
vârtejul unde jocurile devin infame
la suprafaţă totul e atât de frumos
adâncurile îţi întorc stomacul pe dos

ce spui?
în regulă, avem treabă,
să ne apucăm degrabă

am cinsprezece ani
și-n pletele castani
zilele mi-erau adormite

cu marginile minţii am sesizat
praful ce păşeşte între noi și vântul
clipoceşte cu valuri de foc

am aterizat pe neaşteptate în poala voastră
fără să respect limitele, de fapt zidurile de voi ridicate
pentru că teama s-a ghemuit în curtea voastră

ca de obicei, voi faceţi
ce ştiţi mai bine,
modelaţi

nu, nu te deranja să răspunzi
vreţi să fiu altcineva, ştiu
glasuri fără chip sunteți
în luptă cu vocile mele
încearcă să-mi îngroape credinţa
creionând ceva... ceva întunecat şi rece

de mirare că mă ascund în cele mai adânci umbre şi privesc?

nu judec, observ,
mă întreb oare voi mai vedea lumina zilei vreodată
sau mă voi lăsa înghiţit de întuneric
voi dispărea fără urmă

cu toate cele o mie de picioare frica
se furişează tiptil pe spinarea mea

gheaţa din voi îmi vorbeşte, cuvintele sunt moarte

2 comentarii:

Doru Emanuel spunea...

Un poem ca un strigat existential al unui adolescent ce nu vrea sa mai creada in lumea din jurul sau, din pacate, o lume a infernului! Intre blanda lumina a focului din sufletul sau, pusa fata in fata cu gheata ce a acoperit inimile oamenilor din jur, poetul imbraca mantia de spaime si gandeste lumea de la marginile mintii. Fiindca numai acolo poate fi el insusi, fara niciun amestec vulgar si dureros din afara. El nu se lasa modelat, ca o intruchipare fada de lut, el are structura sa speciala, a Orfeului ce niciodata nu va mai privi inapoi. Lasati poetul sa planga! Din lacrimile lui se va naste pasarea de foc a POEZIEI, cea care va turna apa sfintita peste literele moarte din sufletele oamenilor din jur, inviindu-le!

Cu prietenie, Emil

Ioana. spunea...

depinde de tine,de mine,de noi daca topim gheata din inima celor multi!puterea cuvantului este nebanuita!important este cum o transmitem!frumoasa poezia...ca sufletul unui copil!

Despre mine

Fotografia mea
Cărţi publicate: "Muguri", antologie - 2006, Cluj-Napoca "Gesturi fireşti" - 2007, volum de proză, Iaşi "Poveştile de la Bojdeucă" - 2008, proză, Iaşi "Plictiseală si propuneri" - 2004, Cluj "Poveşti, povestiri, poezii" - 2005, Cluj "Mici poveşti pentru pitici" – 2006, Cluj, "Aripi pe cerul poeziei" - 2008, Giurgiu. Ana Basis, poezie, Brasov - 2008. Apariţii în: Revista literară „Oglinda literară”, revista literară „Visul”, revista „Agero”, „Universul copiilor”, revista „Muguri”, presa locală şi străinătate, mai ales în Franţa şi Canada.