sâmbătă, 30 mai 2009

Nuanţe portocalii

amărăciunea a venit la mine
după prima bătălie
pe atunci aveam încă
urmele copilăriei pe cizme
şi promisiunea unei lumi întregi
se întindea dinaintea mea
înscrisă în apele ochilor
naivitatea mi-era strălucitoare
fără nici o zgârietură
şi o purtam ca pe un stindard
personal

azi fiecare lovitură
mă bântuie dureros
salutându-mă dimineaţa
ca nişte vechi camarazi

mă întreb
aş fi putut face alte alegeri
care să mă trimită pe alt drum...

mă întreb
dacă ultragiul faţa de nedreptăţile din jurul meu,
faţă de depravarea lumii
nu se vor veşteji
pe străzile neluminate ale rutinei...

pot oare, gesturile mele
să-ndrepte răul,
nedreptatea?

nu ştiu
probabil nu
dar pot să înapoiez unui om viaţa,
speranţa

Un comentariu:

Doru Emanuel spunea...

Urmele copilariei le vom purta, vrand-nevrand, Dorulet, toata viata pe carambii cizmelor cu care luam in fuga noastra cotidiana fata umila a pamantului. Important este ca niciodata noroiul sa nu se lafaie sub talpile noastre! Strigatul tau existential infioara tocmai prin faptul ca il adresezi lumii la o varsta cand lumina si florile ar trebui sa-ti inmugureasca la ferestre cu fiecare geana a diminetii. Cat de mult speram intotdeauna in vorbele celor mai mari decat noi, cum ne scufundam naivitatea in promisiunile lor fade, amagindu-ne ca am poleit-o cu aur. Este insa un aur calp, care se transforma cu fiecare dezamagire intr-un camarad perfid, ce vrea sa inlocuiasca stindardul sclipitor al nevinovatiei adolescentine cu o rogojina plina de regrete si disperare. Stiu, te temi, asa cum am facut-o fiecare la varsta ta, de faptul ca vei fi aruncat in oceanul de rutina al lumii, un ocean pe care vei naviga fara busola certitudinii, dar prin cuvintele tale, chiar daca nu vei putea curata lumea de mucegaiul florilor raului, totusi vei putea prin ceea ce scrii sa dai celui care te citeste o speranta: aceea ca in lume mai exista suflete care stiu sa viseze frumos si sa daruiasca tot ceea ce prin ani au strans in clepsidra inimii lor.

Cu prietenie, Emil Iliescu

Despre mine

Fotografia mea
Cărţi publicate: "Muguri", antologie - 2006, Cluj-Napoca "Gesturi fireşti" - 2007, volum de proză, Iaşi "Poveştile de la Bojdeucă" - 2008, proză, Iaşi "Plictiseală si propuneri" - 2004, Cluj "Poveşti, povestiri, poezii" - 2005, Cluj "Mici poveşti pentru pitici" – 2006, Cluj, "Aripi pe cerul poeziei" - 2008, Giurgiu. Ana Basis, poezie, Brasov - 2008. Apariţii în: Revista literară „Oglinda literară”, revista literară „Visul”, revista „Agero”, „Universul copiilor”, revista „Muguri”, presa locală şi străinătate, mai ales în Franţa şi Canada.